Chatproblem

Jag tycker om att chatta med de personer jag tycker om, men nu för tiden sätter jag väldigt sällan på chatprogrammet (Adium). Det beror på att när jag går online är det antingen ingen där alls, eller så är det bara min syster eller ännu värre - de som jag inte vill chatta med men inte har lyckats bli av med än, bombarderar mig med meddelanden.

En tjej som jag kände online sa en gång till mig att livet är för kort för att slösa bort det på folk man inte tycker om. Man ska bara gå vidare och ägna sig åt dem man tycker om. Det höll jag med om, men i verkligheten har det inte varit så lätt. Jag menar hur säger man till någon att dra åt...? Jag kan inte göra det.

Så jag försöker ligga lågt. Hålla mig borta. Undvika de tider när jag vet att de där killarna kommer att vara där. Men för det mesta kan jag inte undvika dem någon längre tid.

Jag kanske bara skulle skaffa ett nytt iD/screenname/nummer. Men det känns inte bra. Ett av dem har jag haft i nära tio år. Ja, det är sant. Min syster skaffade ett tidigt ICQ-nummer till och med innan jag kom online för första gången.

Tyvärr, av olika anledningar använder jag inte ICQ just nu. Men det är en annan historia och jag tänker inte gå in på det nu.

Jag ska nog bara sluta gnälla. Det finns värre problem än att undvika personer som jag inte tycker om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0