Kompisar då?

Jag har inte ens några kompisar. Delvis är det problemet relaterat till pojkvänsproblemet (se ovan). Av någon anledning föredrar jag kilkompisar. Det betyder inte alls att jag inte vill ha en tjejkompis om någon trevlig person dök upp, men jag tror att när det gäller en tjej, skulle gemensamma intressen vara ännu viktigare. Där finns ingen "motsatserna dras till varandra"-faktor.

 

För övrigt, enligt mina erfarenheter brukar inte tjejerna vara alltför angelägna att hålla kontakten med mig heller. Jag är väl konstig då, för utseendet ska väl inte betyda något i det här fallet. Tvärtom. Jag har en känsla av att man taskigt nog föredrar att bli sedd med en tjejkompis som är lite mindre snygg än man själv.

 

Jag tror man nästan alltid längtar mest efter att få tag i en kille och när man har det så glömmer man bort tjejkompisen. Inte så snällt, men så är det nog bara. Det är svårt att vara kompis med någon som inte är singel. Ens partner och framför allt, ens familj, måste ju få komma före kompisarna.

 

Men nu är det så här att jag har ett antal intressen som oftast inte killar brukar ha. Därför skulle det vara kul att träffa någon eller några tjejer som är intresserade av samma saker, så man kan få prata om det man tycker är kul.

 

Jag vet inte hur man gör för att träffa kompisar heller. Krogen är inte min grej när det gäller killar, och definitivt inte när det gäller tjejer. Vad finns det annars?

 

Jag bor i en småstad, så här finns inte mycket mer än vissa typer av lagidrott, bio och några matställen. Men till sånt går man ju bara när man redan har pojkvän och/eller kompis. Eller?

 

Det känns som jag har testat allt redan. Dessutom, de som är i samma situation som jag är oftast mycket äldre eller i alla fall verkar mycket äldre. Jag föredrar helt enkelt yngre kompisar.

Kommentarer
Postat av: julll

usch, gör ont i mig att läsa allt detta :( hur gammal är du tjejen?

2008-07-12 @ 14:31:23
URL: http://julll.blogg.se/
Postat av: julll

okej, har du verkligen inga vänner? ingen du bara kan ringa och fråga om ni kan ta en fika så att ni kan bli bättre vänner? har du ingen i din släkt som du kan bli nära kompis med? vissa har ju sin mamma som bästa vän och det är ju alltid viktigt att ha en bra familj, och det verkar du ju ha också. annars har du en vän i mig nu :) haha, jag menar inget illa, om du vill något så fråga mig bara. jag är bra på att hjälpa mina vänner med problem :) sköt om dig! kram

2008-07-12 @ 14:35:53
URL: http://julll.blogg.se/
Postat av: julll

hoppas dina telefonkompisar tar sig tid på att lyssna på dig om du mår så dåligt. det hoppas jag att dom gör. annars är dom inga riktiga kompisar. och din mamma och syster också, dom tar väl väl hand om dig? njaee, inte överdrivet mycket. jag kanske är med 5 stycken på fritiden, men jag går ju fortfarande i skolan så klassen är ju ens kompisar. men jag har kanske 2 riktiga bästisar jag verkligen kan snacka med om allt och det uppskattar jag verkligen. alla borde ha en som man kan vända sig till om allt. Inklusive du såklart.

2008-07-12 @ 14:46:55
URL: http://julll.blogg.se/
Postat av: Angelica

Usch vad hemskt.

2008-07-12 @ 22:33:57
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0