Avundsjuk

Det grönögda monstret är på besök. Nej, inte bara på tillfälligt besök, han är min ständiga sambo.

 

Ibland håller jag på att börja gråta, när jag ser alla lyckliga unga mammor där ute. Alla har de minst en jättegullig liten bebis. Andra har lyckats få "drömjobbet". De är så unga och de har redan lyckats få ett jättekul jobb i mediavärlden eller någon annanstans. Eller så har de träffat en helt underbar kille. Alla har en massa som inte jag har. Från mitt håll ser det så enkelt ut också. Det bara hände. Jobbet, killen, bebisen, resan.... allt bara ramlade ner i knät på dem utan att de behövde anstränga sig.

 

Jag är medveten om att det antagligen inte alls har varit så lätt. De kanske inte alls är så lyckliga som de försöker verka. Men jag kan ändå inte låta bli att tänka att jag, jag har ju ingenting. Nästan ingenting.

 

Det verkar inte finns någon plats för mig i den här världen. Kanske lika bra att jag försvinner. Jag får acceptera att evolutionen sopar bort såna som mig. Livet och världen är inte rättvisa. Sorgliga saker händer och man får bara ta det och gå vidare, tills man inte orkar längre. Ingen kommer att sörja när man är borta.

 

Men så ibland börjar jag tänka att jag har väl lika mycket rätt att finnas som alla lyckade, snygga människor där ute. Då börjar jag fundera på lösningar, men hur det nu går så har jag slutat försöka, och även när jag försöker, får jag snart ge upp.

 

Jag vet inte vad jag ska göra längre.

 

Och fast det känns barnsligt och tröttsamt, så kan jag inte låta bli att tycka synd om mig själv och avundas dem.

Kommentarer
Postat av: julll

du kanske skulle gå och prata med någon? jag vet inte om du gör det men det är ju viktigt att du får ut allting som du vill ha sagt och jag är ju ingen expert på detta, jag är ju bara en liten yngling som tycker fruktansvärt synd om dig och vill hjälpa dig utan vidare resulttat, gå till en som kan hjälpa dig. det är jätteviktigt. jag lovar att du kommer träffa människor och killar och kompisar om du öppnar upp dig hos någon psykolog. då lär du känna dig själv bättre och får ett starkare självförtroende.

2008-07-13 @ 16:18:32
URL: http://julll.blogg.se/
Postat av: julll

såklart, jag vill bara hjälpa. som sagt, skriv om du vill ha hjälp med något, vännen

2008-07-13 @ 19:34:28
URL: http://julll.blogg.se/
Postat av: Amanda

Usch vad tråkigt för dig :/

Hoppas det går bättre i framtiden <3

2008-07-13 @ 19:43:08
URL: http://frokenamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0