Mitt liv - en mardröm

Just nu mår jag bra, fysiskt. Jag är ganska ung och frisk. Om jag kunde börja försöka nu, skulle jag antagligen kunna få barn. Men min mamma kom in i klimakteriet tidigt. Tänk om jag gör det också? Fast det spelar egentligen ingen roll. Jag vet att jag ändå inte kommer att få en chans att försöka.


Det känns så hemskt att sitta och vänta varje månad. Jag har köpt ägglossningstest och allt är bra - just nu. Men hela tiden tickar den biologiska klockan obarmhärtigt. Timglaset rinner ut.

 

Varför ska inte jag kunna få barn, precis som alla andra?

 

Jag älskar att läsa. En av mina favoritgenrer är fantasy. En undergenre inom fantasy heter "tusen-och-en-natt-mardröm" (Arabian Nights Nightmare). Huvudpersonen är fast i en tidsspiral av fasansfulla händelser och kommer aldrig ut. Så fort hon eller han (det är nog oftast en han, förresten) klarar sig ur den ena mardrömmen, börjar den andra.

 

Riktigt så illa är det inte i mitt liv, men om jag inte lyckas få barn, innan det är för sent, blir det så.

 

Hjälp! Hur ska jag göra för att lösa det här? Finns det en lösning för mig? Ibland tänker jag att jag bara borde hoppa från en hög byggnad, eller framför nästa tåg. Det skulle bespara mig mycket lidande. Men så kan man väl inte göra.

 

Dessutom har jag redan tänkt ut ett annat sätt som jag ska använda, om det går så illa. Men som sagt, fortfarande finns det lite liv i mig. Fortfarande skulle jag kunna få barn, om jag bara - lyckades med något magiskt trick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0