Det stora vemodet

Jag kände mig faktiskt ganska bra, men så plötsligt ändrades allt. Det är höst och det kommer att dröja nästan ett år till nästa vår och dagsljuset kommer tillbaka. Fast det är förstås inte det allra värsta. En månad till, ytterligare en cykel då jag inte blev mamma.

Jag vill så väldigt gärna ha barn. Alla andra tjejer jag ser är antingen med barn, eller har minst ett som redan är fött, eller kanske båda sorter. Varför är det bara jag som inte har det?

De av mina kompisar som har träffat mig eller sett ett foto på mig, vet att jag inte är något troll. Fast jag inte är Kristen Bell eller ens Tina Majorino har jag sett mycket fulare tjejer som har pojkvänner. Några av dem har faktiskt haft riktigt snygga killar. Så varför har inte jag det?

Ok, på sista tiden har jag faktiskt lyckats hålla humöret uppe. Jag kämpar verkligen för att inte automatiskt se den dystra sidan av allt. Men så ibland går det inte längre. Som idag... Det är då som chips och annat onyttigt börjar verka alltmer lockande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0