En tågresa

Jag har just kommit tillbaka från en resa söderut. Som det brukar bli, förvandlades vad som skulle ha varit en kort utflykt till en väldigt lång och tröttsam dag, som efter hand gick över i kväll och till och med natt, innan jag äntligen var tillbaka igen, och kunde få lite sömn. Orsakerna för de ändrade planerna, var bortom allas kontroll, så jag kan väl inte klaga över dem. Sånt händer ju.

En anledning var att alla tågen var försenade. Allvarligt talat, oavsett vilket håll de än var på väg, norrut eller söderut, så var de försenade, ibland väldigt mycket. Jag vet inte vad det berodde på.

Men det var en annan sak som verkligen irriterade mig. Trots de där förseningarna, bara måste det tåget jag var på, stanna och vänta på något annat tåg som fick passera. Varje gång. Varför det? Jag tror inte att jag någon gång har varit på det där tåget som fick susa förbi. Varje gång det hände blev jag argare och argare. Till slut bestämde jag mig för att avreagera mig genom att skriva det här blogginlägget.

Jag blev tvungen att gå rätt långt också. Nu är jag helt utmattad, fortfarande, fast jag har sovit en hel natt sen dess. För övrigt var jag iväg nästan lika långt söderut i måndags, och blev tvungen att gå väldigt långt då också. Det gör ont i hela kroppen. Bäst att jag försöker komma i form. Fast det trodde jag att jag redan var. I vanliga fall är jag ute och går omkring en timme varje dag, men det räckte tydligen inte.

Det enda trevliga med den här resan var att jag fick chans att gå till en jättetrevlig vegetarisk restaurang. Igen. Jag var där i måndags också. Mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0